
Ville Nivalainen
Yliopistonlehtori
Fysiikan ja matematiikan laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta
[email protected] | 050 430 9143
Tekniikan alan yhteistyöverkoston ja työelämäyhteyden rakentaminen Itä-Suomen yliopiston ja yritysten välillä. Koulutussisältöjen suunnittelu yhdessä yritysten ja ammattikorkeakoulun kanssa, harjoittelupaikkaverkoston luominen, opiskelijoiden integrointi alueelle sekä materiaalipankin ja käytänteiden suunnittelu.
Tutkimusryhmät
Projektit
Julkaisut
19/19 kappaletta-
Itä-Suomen yliopisto käynnisti Kestävät teknologiat -DI-koulutuksen
Heräjärvi, Henrik; Haapala, Antti; Karvinen, Pauliina; Nivalainen, Ville. 2023. Puumies. 68: 36 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
Pomput ja puristusvoima havainnollistavat alakoulun fysiikkaa
Kesonen Mikko, Nivalainen Ville, Hietala Jesse. 2015. LUMA.fi sanomat. -: - E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
Tutkimusperustainen fysiikan opettajankoulutusohjelma - prosessi ja nykytila
Hirvonen Pekka E, Leinonen Risto, Kesonen Mikko, Nivalainen Ville, Asikainen Mervi. 2015. LUMAT. 6: 813-828 D1 Artikkeli ammattilehdessä -
Preservice teachers' objectives and their experience of practical work
Nivalainen V, Asikainen M A, Hirvonen P E. 2013. Physical review special topics: physics education research. 9: 010102-1 - 010102-17 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Open Guided Inquiry Laboratory in Physics Teacher Education
Nivalainen Ville, Asikainen Mervi, Hirvonen Pekka. 2012. Journal of science teacher education. 24: 449-474 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Preservice and Inservice Teachers' Challenges in the Planning of Practical Work in Physics
Nivalainen V, Asikainen MA, Sormunen K & Hirvonen PE. 2010. Journal of science teacher education. 21: 393-409 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Teacher students and in-service teachers planning and implementing teaching sequences in the school physics laboratory
Nivalainen V.;Hirvonen P. E.. Teoksessa: E. van den Berg;A. L. Ellermeijer;O. Slooten(toim.) , 2008. Modelling in Physics and Physics Education. s. 964-968. Amstel Institute, University of Amsterdam A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Restructuring a coherent physics teacher education programme
Ville Nivalainen;Kari Sormunen;Pekka E. Hirvonen. Teoksessa: Kari Sormunen(toim.) , 2006. The Bologna Process in Science and Mathematics Higher Education in North-Eastern Europe: Tendencies, Perspectives and Problems. s. 52-63. Joensuun yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
A research based program on the physics teacher education - a general framework
Nivalainen V.;Sormunen K.;Hirvonen P.E.. Teoksessa: R. Pinto and D. Couso(toim.) , 2005. Proceedins of the Fifth International ESERA Conference on Contributions of Research to Enhancing Students' Interest in Learning Science. s. 975-978. A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Fysiikan opettajankoulutuksen uudistaminen tutkintorakenteen murroksessa - BPCK-malli viitekehyksenä.
Nivalainen V.;Sormunen K.;Hirvonen P. E.. Teoksessa: Virta;Arja;Merenluoto;Kaarina & Pöyhönen;Paula(toim.) , 2005. Ainedidaktiikan ja oppimistutkimuksen haasteet opettajankoulutukselle.. s. 141-148. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunta A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa