
Johanna Heinonen-Kemppi
Yliopistonlehtori
Yliopistonlehtori
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
[email protected] | 050 468 8147
Työtehtäviini kuuluu opetus erityisesti Tourism Marketing and Management (TMM) -maisteriohjelmassa (mm. Destination Management, Digital Business Strategy), sekä maisterivaiheen opinnäytetöiden ohjaus. Lisäksi tehtäviin sisältyy uusien ja vanhojen verkko-opintojaksojen kehittäminen. Tutkimus- ja kehittämistoimintaan sisältyy osallistuminen hankkeisiin, kuten Innokaupunki 3, joissa yliopisto, yritykset ja kaupungit rakentavat yhdessä innovatiivisia ratkaisuja tulevaisuuden matkailulle ja liiketoiminnalle.
Tutkimusryhmät
Julkaisut
8/8 kappaletta-
Caring matters: Co-creational Elements of Caring in Chat-Based Service Encounters
Heinonen-Kemppi, Johanna, 2024, Publications of the University of Eastern Finland : dissertations in social sciences and business studies. G5 Artikkeliväitöskirja -
Does More Data Create Better Strategies for Destinations?
Moilanen, Anne-Maria; Pesonen, Juho; Heinonen, Johanna, 2024, Berezina, Katerina; Nixon, Lyndon; Tuomi, Aarni, Information and Communication Technologies in Tourism 2024 : ENTER 2024 International eTourism Conference, Izmir, Türkiye, January 17–19, 67-71. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Matkailututkimuksen matka menneestä tulevaisuuteen
Heinonen-Kemppi, Johanna; Pesonen, Juho, 2024, Matkailututkimus, 20, 2, 4-7. B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä -
Transformative Communication on Webpages from the Eudaimonic Perspective
Heinonen, Johanna; Myburgh, Jade; Murto, Maria, 2024, Berezina, Katerina; Nixon, Lyndon; Tuomi, Aarni, Information and Communication Technologies in Tourism 2024 : ENTER 2024 International eTourism Conference, Izmir, Türkiye, January 17–19, 207-217. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Välittämisellä on väliä: Välittämisen yhteisluodut elementit asiakaspalveluchatissä
Heinonen, Johanna, 2024, Matkailututkimus, 20, 3, 4-6. B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä -
Emotional elements as part of the digital tourism experience
Heinonen, Johanna; Murto, Maria, 2023, Vlassi, Eirini; Konstantinides, Despina, Proceedings of the 6th International Conference on Tourism Research - ICTR 2023, 104-113. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Gamification and Innovation Acceptance Among Finnish DMOs - Case King’s Road
Ahlstén, Minna; Heinonen, Johanna; Murto, Maria, 2023, Ferrer-Rosell, Berta; Massimo David.; Berezina, Katerina, Information and Communication Technologies in Tourism 2023: Proceedings of the ENTER 2023 eTourism Conference, January 18-20, 2023, 275-287. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Identifying the Elements of Great Online Customer Encounters
Heinonen, Johanna; Pesonen, Juho, 2022, Stienmetz, JL; Ferrer-Rosell, B; Massimo, D, Information and Communication Technologies in Tourism 2022, 271-281. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa