 
				Johanna Heinonen-Kemppi
Yliopistonlehtori
Yliopistonlehtori
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
[email protected] | 050 468 8147
Työtehtäviini kuuluu opetus erityisesti Tourism Marketing and Management (TMM) -maisteriohjelmassa (mm. Destination Management, Digital Business Strategy), sekä maisterivaiheen opinnäytetöiden ohjaus. Lisäksi tehtäviin sisältyy uusien ja vanhojen verkko-opintojaksojen kehittäminen. Tutkimus- ja kehittämistoimintaan sisältyy osallistuminen hankkeisiin, kuten Innokaupunki 3, joissa yliopisto, yritykset ja kaupungit rakentavat yhdessä innovatiivisia ratkaisuja tulevaisuuden matkailulle ja liiketoiminnalle.
Tutkimusryhmät
Julkaisut
15/15 kappaletta- 
																							
																									Caring Makes Every Digital Service Encounter CountHeinonen, Johanna, 2025, Nixon, Lyndon; Tuomi, Aarni; O'Connor, Peter, Information and Communication Technologies in Tourism 2025. Proceedings of the ENTER 2025 eTourism Conference, Wroclaw, Poland, February 17–21, 449-460. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
- 
																							
																									Enchanting destinations with eudaimonic brand storytellingTuukkanen-McVicar, Laura; Heinonen, Johanna, 2025, Bassett, Sarah; Pilarski, Nicholas; Falcão, Leo; Lee, Hyun-Jean, SOCIETY. SPACES. SCREENS: Mediated Cities Series, 201-208. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
- 
																							
																									Enhancing caring in online education through learning designHeinonen, Johanna; Temisevä, Sini, 2025, Chova, Luis Gómez; Martínez; Chelo González; Lees, Joanna, INTED2025 Proceedings : 19th International Technology, Education and Development Conference 3-5 March, 2025 Valencia, Spain, 1897-1904. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
- 
																							
																									Ihmiskeskeinen matkailu murroksessaHeinonen, Johanna, 2025, Matkailututkimus, 21, 1, 4-7. B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
- 
																							
																									Measuring event impact: Leveraging opportunities for transformation in tourism, hospitality, and eventsHeinonen, Johanna, 2025, Ruhanen, Lisa, CAUTHE 2025 Conference Proceedings: Transforming Tomorrow: Leveraging Opportunities to Create Change in Tourism, Hospitality and Events, 251-260. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
- 
																							
																									Visualising Inclusion: Diversity in Finnish DMOs’ Marketing ImageryHeinonen, Susanna; Heinonen, Johanna, 2025, Nixon, Lyndon; Tuomi, Aarni; O'Connor, Peter, Information and Communication Technologies in Tourism 2025. Proceedings of the ENTER 2025 eTourism Conference, Wroclaw, Poland, February 17–21, 337-348. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
- 
																							
																									Caring matters: Co-creational Elements of Caring in Chat-Based Service EncountersHeinonen-Kemppi, Johanna, 2024, Publications of the University of Eastern Finland : dissertations in social sciences and business studies. G5 Artikkeliväitöskirja
- 
																							
																									Does More Data Create Better Strategies for Destinations?Moilanen, Anne-Maria; Pesonen, Juho; Heinonen, Johanna, 2024, Berezina, Katerina; Nixon, Lyndon; Tuomi, Aarni, Information and Communication Technologies in Tourism 2024 : ENTER 2024 International eTourism Conference, Izmir, Türkiye, January 17–19, 67-71. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
- 
																							
																									Matkailututkimuksen matka menneestä tulevaisuuteenHeinonen-Kemppi, Johanna; Pesonen, Juho, 2024, Matkailututkimus, 20, 2, 4-7. B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
- 
																							
																									Transformative Communication on Webpages from the Eudaimonic PerspectiveHeinonen, Johanna; Myburgh, Jade; Murto, Maria, 2024, Berezina, Katerina; Nixon, Lyndon; Tuomi, Aarni, Information and Communication Technologies in Tourism 2024 : ENTER 2024 International eTourism Conference, Izmir, Türkiye, January 17–19, 207-217. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
