
Minna Heikinheimo
Väitöskirjatutkija
Väitöskirjatutkija International Business and Sales Management -tutkimusryhmässä
Kauppatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta
Tutkimusteemat
Tutkimusteema 1: Digitaalinen transformaation B2B myynnissä. Digitaalisten työkalujen ja erityisesti tekoälyn ja digitaalisten alustojen mahdollisuudet ja haasteet, myynnin johtaminen digitaalisella aikakaudella, arvonluonnin muutos digitaalisissa ympäristöissä.
Tutkimusteema 2: Digitaaliseen transformaatioon liittyvät kyvykkyydet: dynaamiset kyvykkyydet digitaalisen transformaation tukena, organisatorinen ketteryys, joustavuus ja resilienssi myynnissä, kyvykkyyksien syntymekanismit.
Tutkimusteema 3: Digitaaliseen transformaatioon liittyvät uudet liiketoimintamallit: digitaalisten alustojen kehityskaari ja arvonluonnin mekanismit ja haasteet
Julkaisut
7/7 kappaletta-
Dynamic capabilities and multi-sided platforms: Fostering organizational agility, flexibility, and resilience in B2B service ecosystems
Heikinheimo, Minna; Hautamäki, Pia; Julkunen, Saara; Koponen, Jonna. 2025. Industrial marketing management. 125: 179-194 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Fully leveraging AI in B2B sales: Exploring sales managers’ capabilities and organizational knowledge processes
Hautamäki, Pia; Heikinheimo, Minna. 2025. Journal of business research. 194: . 115396 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Artificial Intelligence as a Resource in B2B Sales Management: Insights for Sales Managerial Practices from Data-driven Organizations
Hautamäki, Pia; Heikinheimo, Minna. 2024. Proceedings of the annual Global Sales Science Institute Conference abstract -
The development of sales digitalization capabilities in entrepreneurial b2b service firms
Heikinheimo, Minna; Julkunen, Saara; Koponen, Jonna; Jokiniemi, Sini. 2024. American Marketing Association abstract -
Alustataloutta yritysmyyntiin
Heikinheimo, Minna. 2023. Myynti & markkinointi. : 9 E1 Yleistajuinen artikkeli, sanomalehtiartikkeli -
B2B service sales on a digital multi-sided platform: Transformation from value chains to value networks
Heikinheimo, Minna; Hautamäki, Pia; Julkunen, Saara; Koponen, Jonna. 2023. Industrial marketing management. 2024; 116: 26-39 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The Role of Entrepreneurial Orientation in the Process of Sales Digitalization among Internationalizing Growth-Oriented SMEs
Heikinheimo, Minna; Julkunen, Saara; Koponen Jonna; Jokiniemi Sini. 2023. Proceedings of the annual Global Sales Science Institute Conference abstract