
Minna Ikävalko
Väitöskirjatutkija
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 472 6136
I am interested in how students interpret their self-efficacy experiences related to self-regulation skills in learning situations, that is, sources of self-regulatory efficacy. In my dissertation I approach this topic from variable and person-oriented approaches to gain novel insight into how primary school students’ sources of self-regulatory efficacy emerge, change, and develop during one school year.
Tutkimusryhmät
Julkaisut
4/4 kappaletta-
Primary school students' profiles of self-regulatory efficacy sources—Transitions and association with self-regulatory efficacy
Ikävalko, Minna; Widlund, Anna; Viljaranta, Jaana; Lazarides, Rebecca; Lambert, Matthew C; Sointu, Erkko T. 2025. Learning and individual differences. 120: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
The development of sources of self-efficacy in self-regulation during one primary school year: the role of gender, special educational needs, and individual strengths
Ikavalko, Minna J; Sointu, Erkko T; Lambert, Matthew C; Lazarides, Rebecca; Viljaranta, Jaana. 2024. Psychology in the schools. 61: 4732-4753 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
"Kun me harjoitellaan niin me kaikki opitaan" : Itä-Suomen yliopiston #Paraskoulu-hankkeen loppuraportti
Forsström, Sampo; Hägg, Samuli; Koskela, Hannu; Korkki, Jyrki; Vehviläinen, Sanna; Kiilakoski, Tomi; Lanas, Maija; Norrena, Juho; Haring, Minna; Mononen, Mika; Saastamoinen, Ulla; Ruotsalainen, Päivi; Leskisenoja, Eliisa; Sandberg, Erja; Äikäs, Aino; Ikävalko, Minna; Kovanen, Riina; Sointu, Erkko; Karkkulainen, Juha; Kotro, Kimmo; Pursiainen, Juuso; Tissari-Harinen, Marjo; Vähäkoski, Hannu; Pelkonen, Markku. 2022. . . Itä-Suomen yliopisto D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Students’ self-efficacy in self-regulation together with behavioural and emotional strengths: investigating their self-perceptions
Ikävalko, Minna; Sointu, Erkko; Lambert, Matthew C; Viljaranta, Jaana. 2022. European journal of special needs education. 38: 558-572 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä