Pasi Eskelinen
Yliopistonlehtori
Matematiikkakasvatus
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
[email protected] | 050 344 8238
Opetuksen ja tutkimuksen intressejä
Toimin vastuuopettana opintojaksoilla Matematiikan pedagogiset perusteet ja Kvantitatiivinen tutkimus 1 monimuoto-opetus sekä Kvantitatiivinen tutkimus 1 harjoitukset. Lisäksi opetan mm. kurssilla Oppimistaitojen perusteet. Toimin myös luokanopettajien oppimisen perusteiden harjoittelussa matematiikan didaktikkona.
Tutkimukseni ovat koskettaneet mm. luokanopettajaopiskelijoiden käsitystä tiedosta ja oppimisesta, design-prosesseja, kollaboratiivisia ryhmäilmiöitä, opiskelijoiden matematiikkakuvaa, oppimismotivaatioita sekä oppimisen reflektointia.
Kuulun MATLOK-tutkimusryhmään, jossa tutkimme mm. oppijan matematiikkakuvaa, asenteita matematiikkaa kohtaan, kongnitiivista suoriutumista sekä itsesäätely- ja motivaatiotaitoja.
Julkaisut
16/16 kappaletta-
The affordances of mathematical tasks in a learning management system
Heiskanen, Henri; Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Hirsto, Laura, 2024, Electronic journal of mathematics and technology, 18, 3, 1-11, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Luokanopettajaopiskelijoiden motivaation yhteys matematiikan tehtävien suorittamiseen ViLLE-oppimisympäristössä
Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Heiskanen, Henri; Juvonen, Antti; Väisänen, Pertti, 2022, LUMAT, 10, 1, 319–342, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Matematiikan oppiainejärjestysprofiilin yhteys motivaatioon ja tehtävien suorittamiseen autonomisessa oppimisympäristössä
Pasi Eskelinen; Lasse Eronen; Henri Heiskanen; Antti Juvonen; Pertti Väisänen, 2022, FMSERA Journal, 5, 1, 31-45, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Videostimuloidun reflektion koettu tuki matematiikan ohjatussa harjoittelussa vuosiluokilla 1–6 [Support from video stimulated reflection experienced by teacher students in mathematics teaching practicum in grades 1–6 ]
Eskelinen, Pasi; Sormunen, Kari, 2022, LUMAT, 10, 1, 49–65, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Eri tiedonalapainotteiset tehtävätyypit luokanopettajaopiskelijoiden omaehtoisessa matematiikan opiskelussa
Heiskanen, Henri; Eronen, Lasse; Eskelinen, Pasi; Väisänen, Pertti, 2021, FMSERA Journal, 4, 1, 16-30, . A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Multimedia Design as a Tool to shift elementary School Teacher trainees' View of Teaching and Learning Mathematics and to promote their ICT Skills
Eskelinen Pasi, 2016, Eronen Lasse, Zimmermann Bernd, Mathematics and education: Learning, technology, assessment. Festschrift in honour of Lenni Haapasalo, 35-47. A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Shifts in Teacher Trainees' Views of Factors Influencing the Learning of Mathematics
Eskelinen Pasi, Haapasalo Lenni, 2014, Röj-Lindberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K., Spaces for learning: past, present and future. Proceedings of the 30th annual symposium of the Finnish Mathematics ands Science Education Research Association in Vaasa, November 6-8, 2013., 78-85. A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Shifts in Teacher Trainees' Views of NCTM Standards and Sustainable Activities
Haapasalo Lenni, Eskelinen Pasi, 2014, Röj-Lindberg, A-S., Burman, L., Kurtén-Finnäs, B. & Linnanmäki, K., Spaces for learning: past, present and future. Proceedings of the 30th annual symposium of the Finnish Mathematics ands Science Education Research Association in Vaasa, November 6-8, 2013., 86-98. A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Elementary level trainee teachers' views of teaching mathematics and the usage of technology at the beginning of their didactical courses
Haapasalo Lenni, Eskelinen Pasi, 2013, M. Hähkiöniemi, H. Leppäaho, P. Nieminen, J. Viiri, Proceedings of the annual conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association, 25-33, Annual symposium of the Finnish Mathematics and Science Education Research Association. A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa -
Opening new productive ways to develop constructively oriented teacher education
Haapasalo Lenni;Eskelinen Pasi, 2007, . B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa