Significant support and interprofessional collaboration collective (VAMOS)
Research group
17.05.2023 -
School of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
Leaders
-
Aino Äikäs
Senior University LecturerSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Noora Heiskanen
Senior ResearcherSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
Significant support and interprofessional collaboration collective (VAMOS) is a research collective to continue the established developmental and research work of TUVET and VAKA-TUVET -projects.
Leaders
-
Aino Äikäs
Senior University LecturerSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Noora Heiskanen
Senior ResearcherSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
Professors
Senior Researchers
-
Noora Heiskanen
Senior ResearcherSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Aino Äikäs
Senior University LecturerSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Marja Syrjämäki
University LecturerSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Jyrki Huusko
Administrative PrincipalUniversity of Eastern Finland Teacher Training School, Philosophical Faculty
Doctoral Researchers
-
Lotta Aavikko
Project ResearcherSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Mirva Poikola
Project ResearcherSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty -
Minna Kamppuri
University TeacherSchool of Educational Sciences and Psychology, Philosophical Faculty
Other group members
-
Henri Pesonen, apulaisprofessori, Oslon yliopisto, dosentti, UEF h.v.pesonen@isp.uio.no
-
Elina Viljamaa, yliopistonlehtori, Oulun yliopisto elina.viljamaa@oulu.fi
-
Riina Kovanen, väitöskirjatutkija, Itä-Suomen yliopisto riinakov@student.uef.fi
-
Elina Kontu, professori, Tampereen yliopisto
-
Irene Rämä, tutkijatohtori, Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus
-
Tanja Äärelä, professori, Lapin yliopisto
-
Merja Mannerkoski, väitöskirjatutkija, UEF
-
Raija Pirttimaa, dosentti, Jyväskylän yliopisto
-
Satu Peltomäki, väitöskirjatutkija, Tampereen yliopisto ja Helsingin yliopisto
-
Riikka Sirkko, yliopistonlehtori, Oulun yliopisto
-
Sanna Ryökkynen, erikoistutkija, Hämeen ammattikorkeakoulu
Publications
22 items-
Opettajien käsityksiä vaativasta erityisestä tuesta
Mannerkoski, Merja; Ng, Kwok; Poikola, Mirva; Kärnä, Eija. 2023. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 33: 12-34 A1 Journal article (refereed), original research -
Teamwork as a cornerstone of a child’s educational support in early childhood education and care in Finland
Ranta, Samuli; Heiskanen, Noora; Heiskanen, Nina; Syrjämäki, Marja. 2023. Journal of early childhood education research. 12: 158-178 A1 Journal article (refereed), original research -
The involvement of autistic children in early childhood education
Syrjämäki, Marja; Reunamo, Jyrki; Pesonen, Henri; Pirttimaa, Raija; Kontu, Elina. 2023. European journal of special needs education. 38: 879-893 A1 Journal article (refereed), original research -
Approaches to collaboration and support in early childhood education and care in Finland: professionals’ narratives
Äikäs, Aino; Pesonen, Henri; Heiskanen, Noora; Syrjämäki, Marja; Aavikko, Lotta; Viljamaa, Elina. 2022. European journal of special needs education. 38: 528-542 A1 Journal article (refereed), original research -
Arviointi, osallisuus ja muita kehittämiskohteita
Rämä, Irene; Äikäs, Aino. Teoksessa: Äikäs, Aino; Rämä, Irene(toim.) , 2022. Toiminta-alueittain järjestettävä opetus. s. 273-294. Santalahti-kustannus D2 Article in a professional book (incl. an introduction by the editor) -
Elmeri-koulujen kansallinen tilannekuva 2021-2022
Äärelä, Tanja; Huusko, Jyrki. 2022. e-Erika: erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia. 1: 61-67 D1 Article in a trade journal -
Erityisen tuen päätös määrittää opetuksen järjestämistä
Lång, Päivi; Rämä, Irene; Äikäs, Aino. Teoksessa: Äikäs, Aino; Rämä, Irene(toim.) , 2022. Toiminta-alueittain järjestettävä opetus. s. 69-91. Santalahti-kustannus D2 Article in a professional book (incl. an introduction by the editor) -
Inkluusio ja toiminta-alueittain järjestettävä opetus
Äikäs, Aino; Rämä, Irene. Teoksessa: Äikäs, Aino; Rämä, Irene(toim.) , 2022. Toiminta-alueittain järjestettävä opetus. s. 16-41. Santalahti-kustannus D2 Article in a professional book (incl. an introduction by the editor) -
Inkluusion oikeudellinen ja kasvatustieteellinen perusta Suomessa
Poikola, Mirva; Hakalehto, Suvianna; Kärnä, Eija. 2022. Oikeus. 51: 191-224 A1 Journal article (refereed), original research -
Integroiva kirjallisuuskatsaus opettajien käyttämistä eriyttämisen opetuksellisista keinoista perusopetuksessa
Peltomäki, Satu; Laamanen, Pauliina; Kärnä, Eija. 2022. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti. 32: 35–54 A1 Journal article (refereed), original research