Kiinnostukseni kohteet:
- Kotitaloustieteen lähestymistapa arjen tutkimukseen, Perheet ja globaali muuttoliike, Nuoren kokonaisvaltainen oppimisympäristö.
- Toiminnallinen ja vuorovaikutteinen kotitalouden hybridiopetus.
- Koulutuksen ja kasvatuksen globaali vastuu, Kulttuurinen responsiivisyys, Kulttuurinen kestävyys.
Tutkimusryhmät
Ajatuksiani kotitaloudesta
Professuuriesitelmä
Tiedostot
3 kappalettaJulkaisut
7/7 kappaletta-
Collaboration and education in the times of crisis in Palestine : Reflections from the OLIVE Project
AbdulMajeed; Ayman; Aljanazrah, Ahmad; Al-Halabi, Montaser S.; Aljabaly, Mariam; Alshwaikh, Jihad; Asikainen, Mervi; Elsaghir, Talal Ali; Hamad, Fatima Khalil; Janhonen-Abruquah, Hille; Kinnunen, Justus; Kontkanen, Jani; Ramahi, Refa’ Jamal; Valtonen, Teemu; Vivitsou, Marianna; Österinen, Kaisu. 2024. . . Helsingin yliopisto D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka –selvitys -
Johdanto
Kauppinen, Eila; Janhonen-Abruquah, Hille. Teoksessa: Kauppinen, Eila; Janhonen-Abruquah, Hille(toim.) , 2024. Kotitalousopetus – valmiuksia nuorten arkeen ja muuttuvaan maailmaan. s. 11-20. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Kohti yhdenvertaista kotitalousopetusta
Janhonen-Abruquah, Hille; Anttila, Sonja; Oikarinen, Kati; Kontio, Hanna. Teoksessa: Kauppinen, Eila; Janhonen-Abruquah, Hille(toim.) , 2024. Kotitalousopetus – valmiuksia nuorten arkeen ja muuttuvaan maailmaan. s. 23-51. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa -
Kotitalousopetus – valmiuksia nuorten arkeen ja muuttuvaan maailmaan
Kauppinen, Eila; Janhonen-Abruquah, Hille. 2024. Ainedidaktisia tutkimuksia. . Suomen ainedidaktinen tutkimusseura C2 Toimitettu teos -
Navigating Spaces of Relational Rigor for Education without Walls in Palestine – A Post-Humanist Perspective on Craft Storytelling in the Boundaries of Collaboration and Struggle
Vivitsou, Marianna; Janhonen-Abruquah, Hill. Teoksessa: Spišák, Sanna(toim.) , 2024. ECQI2024: Participation, collaboration and co-creation: Qualitative inquiry across and beyond divides. Congress Proceedings. s. 231-239. Helsingin yliopisto B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa -
A Metaphorical Analysis of Mentoring for Education without Walls in Palestine and Finland with the OLIVE International Project as a Key Example
Vivitsou, Marianna; Khalil Hamad, Fatima; Janhonen-Abruquah, Hille . 2023. Education sciences. 13: A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä -
Resourceful family economy during LGBTQ family-forming processes
Anttila, Sonja; Palojoki, Päivi; Vuori, Jaana; Janhonen-Abruquah, Hille. 2023. Families, relationships and societies. 2024; 13: 349-365 A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä