Tarkenna hakuasi

Opetus- ja kehitysteknologia profiilikuva

Opetus- ja kehitysteknologia

Tutkimusryhmä
01.01.2017 -
Tietojenkäsittelytieteen laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta

Ryhmän kuvaus

Ryhmämme ajankohtaisia tutkimusaiheita ovat laskennallisen ajattelun (computational thinking) välineet ja mallit, digitalisaation vaikutukset yhteiskuntaan, digitaaliset oppimisympäristöt sekä tietotekniikan oppiminen. Tutkimuksella pyritään myös löytämään käytännön ratkaisuja konkreettisiin oppimisen ongelmakohtiin yhdessä opiskelijoiden, opettajien, yritysten, vanhempien sekä muiden tutkimuksen kohderyhmien kanssa. Tutkimusryhmä koordinoi IMPDET opintoja, jotka tarjoavat ryhmän tutkimukseen pohjautuvaa tohtorikoulutusta maailmanlaajuisesti. Olemme IMPDET opintojen kautta esimerkiksi kehittämässä tansanialaisen College of Business Education ja ugandalaisen Makerere Business School -korkeakoulujen tutkimuksen laatua, relevanssia ja vaikuttavuutta tohtorikoulutuksen avulla.

Kuulumme Itä-Suomen yliopiston UEF-DIGS tutkimusyhteisöön; https://www.uef.fi/fi/tutkimusyhteiso/oppiminen-digitalisoituneessa-yhteiskunnassa.

Täydentävän rahoituksen hankkeet (viimeiset viisi vuotta)

  1. Generation AI, Suomen Akatemia, 2022-2025, https://www.generation-ai-stn.fi/
  2. Data-driven support of self-regulated learning across digital and physical spaces through learning analytics, Swedish Research Council
  3. Improving Online and Blended Learning with Educational Data Analytics (ILEDA), Erasmus+, 2021-2023,  https://ileda.eu/
  4. Towards Precision Education: Idiographic Learning Analytics (TOPEILA), Suomen Akatemia, 2022-2025, https://sites.uef.fi/edtech/projects/topeila/
  5. ENVISION – Network for Virtual Lab & Interactive Simulated Online Learning, Erasmus+, Opetushallitus, 2021-2023, https://sites.utu.fi/envision2027/
  6. TRUE – Transparency of Learning Outcomes through Blockchain Technology, Erasmus+ KA2: Strategic Partnership in the Field of Higher Education, 2020-2023
  7. Evaluation of Teacher Training in Latin America and the Caribbean – Guarantee of the Quality of Education Degrees, Erasmus+ KA2: Capacity Building in Higher Education, 2021-2023, https://ecalfor.eu/en/ecalfor/
  8. Development of New Andragogical Diagnostic Approaches and Interventions of the Adult Docility Phenomenon (DANUBE), Erasmus+ KA2: Strategic Partnership for School Education, 2020-2023, https://sites.uef.fi/edtech/projects/danube/
  9. Smart Ecosystem for Learning and Inclusion, 2019-2020, EU-CELAC/ERANet-LAC
  10. RoboSTEAM – Integrating STEAM and Computational Thinking, 2019-2020, Erasmus+ KA2 Strategic Partnership

Lisätietoa ryhmän toiminnasta

Tutkimusryhmän verkkosivut; https://sites.uef.fi/edtech/

IMPDET opinnot: https://sites.uef.fi/impdet/

Deep Learning Analytics -konsortio: https://sites.uef.fi/dla/

Ajankohtaista

  • Väitös, MSc. Mzomwe Yahya Mazana

    Väitöskirjan otsikko: Mathematics Teaching and Learning Activity Model for Blended Instruction in Tanzanian Higher Education
    Väitös, MSc. Mzomwe Yahya Mazana

Yhteistyö

Avainsanat

Professorit

Vanhemmat tutkijat

Tutkijatohtorit

Väitöskirjatutkijat

Muut ryhmän jäsenet

Julkaisut

117 kappaletta