SenseLab
SenseLab on vuoden 2023 demoprojekti ja se on toteutettu vuoden 2023 aikana Suomen yliopistokiinteistöjen ja Itä-Suomen yliopiston yhteisrahoituksella.
UEF SenseLab on Joensuun kampuksella Educa rakennuksessa sijaitseva monikäyttöinen tutkimustila, joka on joustavasti muunneltavista erilaisiin kokeellisiin tutkimustarpeisiin ja joka mahdollistaa erityisesti moniaistilliset tutkimusasetelmat. SenseLab koostuu loungesta, tutkimustilasta ja valvomosta, ja se mahdollistaa kuluttajakäyttäytymisen ja moniaistillisen asiakaskokemuksen tutkimuksen sekä reaalimaailmassa että virtuaalista (VR) ja laajennettua todellisuutta (XR) hyödyntäen. Tutkimusasetelman mukaan tilan voi teknologiaa hyödyntäen muokata esimerkiksi ravintolaksi, kaupaksi tai luontokohteeksi. Tilan käytössä oleva laitteisto mahdollistaa osallistujien käyttäytymisen ja reaktioiden mittaamisen hyödyntäen videokuvaa ja objektiivisia käyttäytymisen mittareita.
Lisätietoja SenseLabista, sen varustuksesta ja tutkimusmahdollisuuksista antavat:
Professori: Tommi Laukkanen
Yliopistotutkija: Heli Hallikainen
Väitöskirjatutkija: Nino Ruusunen
Yliopisto-opettaja: Marianna Halinen
Yhteistyö
Avainsanat
Professorit
Vanhemmat tutkijat
Väitöskirjatutkijat
Julkaisut
11 kappaletta-
Does imagination compensate for the need for touch in 360-virtual shopping?
Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2023. International journal of information management. 70: -
Visual Haptic Perception and Telepresence in a 360-Virtual Store: Does Need for Touch Play a Role?
Wang, Yuyu; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2023. -
Consequences of personalized product recommendations and price promotions in online grocery shopping
Hallikainen, Heli; Luongo, Milena; Dhir, Amandeep; Laukkanen, Tommi. 2022. Journal of retailing and consumer services. 69: -
Haptic Sensory Perception and Customer Experience in a 360-Virtual Store: Does Time Spent Play a Role?
Wang, Yuyu; Hallikainen, Heli; Ruusunen, Nino; Laukkanen, Tommi . Teoksessa: Bui, Tung X.(toim.) , 2022. Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences. s. 1781-1790. Hawaii International Conference on System Sciences -
How visual perception influences hedonic shopping experience in a 360-virtual store?
Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. Proceedings of the European Marketing Academy -
Olfactory priming in consumer research: Bibliometric literature review
Halinen, Marianna; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. Proceedings of the European Marketing Academy -
Reconsidering consumer need for touch: Latent class analysis and purchase experience in a 360-virtual store
Hallikainen, Heli; Ruusunen, Nino; Laukkanen, Tommi. Teoksessa: (toim.) , 2022. ICIS 2022 Proceedings. s. 1-9. International Conference on Informations Systems -
Scent With A Mission: Does The Effect Of Scent On Sales Differ Over Temporal Factors?
Halinen, Marianna; Ala-Aho, Anssi; Ruusunen, Nino; Hallikainen, Heli; Laukkanen, Tommi. 2022. ANZMAC conference proceedings -
The time spent and purchase intention in a 360-virtual store: Linear and quadratic relationships of Browsers and Searchers
Hallikainen, Heli; Wang, Yuyu; Laukkanen, Tommi. 2022. ANZMAC conference proceedings -
Virtual technologies in supporting sustainable consumption: From a single-sensory stimulus to a multi-sensory experience
Laukkanen, Tommi; Xi, Nannan; Hallikainen, Heli; Ruusunen, Nino; Hamari, Juho. 2022. International journal of information management. 63: