Food Research and Health Connects profiilikuva

Food Research and Health Connects

01.09.2022 - 31.12.2024
Kansanterveystieteen ja kliinisen ravitsemustieteen yksikkö, Lääketieteen laitos, Terveystieteiden tiedekunta

Food Research and Health Connects (FRESHNETS) sisältää laajan valikoiman ravinnon ja ruoan terveysvaikutuksiin liittyvää tutkimus- ja koulutustoimintaa yhteistyössä kiinalaisten ja muiden suomalaisten yliopistojen kanssa. Hankkeen tavoitteena on tuottaa tutkimuksen avulla tietoa elintarvikkeiden ravintoarvoista ja terveysvaikutuksista, parantaa elintarviketurvallisuutta ja löytää uusia kestäviä ruokalähteitä, jotka voivat parantaa elintarviketurvaa. Lisäksi painotetaan mukana olevien yliopistojen valmiuksien kehittämistä. FRESHNETS:in tärkein osa on yhteistyö – sekä kansallinen että kansainvälinen. Hankkeella on tarkoitus vahvistaa nykyistä tutkimusalan yhteistyötä Suomen ja Kiinan välillä ja sisällä sekä mahdollistaa uusia.

FRESHNETS on osa Suomen ja Kiinan elintarvike- ja terveysverkostoa (FCFH), joka on yksi opetus- ja kulttuuriministeriön maailmanlaajuisista verkostoista.

Tiedostot

Professorit